بورسی آموزش و اخبار بورس

مرجع آموزش ساده و کلیدی بورس برای تمام افراد

بورسی آموزش و اخبار بورس

مرجع آموزش ساده و کلیدی بورس برای تمام افراد

سایت tsetmc.com

بورسی شو | دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۲۷ ق.ظ

در سری معرفی سایت های بورسی که هر معامله گر که در بورس خرید و فروش می کند باید بداند به معرفی سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران می پردازیم. این سایت با آدرس tsetmc.com در دسترس قرار دارد. این سایت به عنوان هسته اصلی قیمت ها کار می کند و تمام کارگزاری ها قیمت هایی که در لحظه اختیار کاربرانشان قرار می دهند استخراج شده از این سایت می باشد. گاهی ممکن است قیمت ها و صف و خرید و فروش در این سایت با چیزی که در سایت کارگزاری خود می بینید متفاوت است ولی همیشه سعی کنید مبنا را این سایت قرار دهید. در ادامه این مطلب به معرفی منو ها و قسمت های مختلف این سایت خواهیم پرداخت:

ابتدا در ورود به سایت با یک سری اعداد و منو روبرو خواهید شد که منوها به صورت زیر است:

در قسمت بالایی سایت با تصویر زیر مواجه خواهید شد:

فهرست سایت

خب ابتدا به معرفی این منوها و آیکوها می پردازیم:

ردیف منو نشان دهنده چه چیزی است؟
1 نمایش فهرست

دسترسی به بخش های مختلف و امکانات تکمیلی سایت. شامل:

اطلاعات بازار، معرفی شرکت،گزارش ها، محصولات، مستندات،مدیریت کاربران

2 انتخاب زبان با زدن این آیکون به زبان انگلیسی این سایت منتقل خواهید شد.
3 خانه لینک به صفحه اول سایت
4 دیده بان بازار به شما امکان می دهد که بازار را هوشمندانه تر ببینید.
5 جستجوی نماد می توانید هر نمادی که می خواهید را یافته به مشاهده اطلاعات دقیق آن بپردازید.
6 پیشنهادها و نظرها برای ارسال پیشنهادها و نظرهای شما شرکت مدیریت فناوری بورس تهران


 

 

 

 

 

 

 

 

کمی پایین تر قسمت مهمتر سایت قرار دارند که شامل در یک نگاه، بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس انرژی، شبکه کدال، صندوق های سرمایه گذاری، اخبار و تازه ها می باشد که تصویر و توضیحات کامل آن را می توانید در زیر مشاهده فرمایید.

 

سایت بورس

 

و این منوها نشان دهنده ی چیست؟

منو چه چیزی را نمایش می دهد؟
منوی در یک نگاه

نشان دهنده اطلاعات کلی بورس تهران و فرابورس می باشد.

منوی بورس اوراق بهادار تهران نشان دهنده اطلاعات بورس اوراق بهادار تهران است که شاخص ها، قیمت ها، عرضه و تقاضا، مشتقه و افزایش ها و تغییرات را شامل می شود.
منوی فرابورس ایران نشان دهنده اطلاعات فرابورس ایران که شامل شاخص ها، قیمت ها، عرضه و تقاضا و افزایش ها و تغییرات می باشد.
منوی بورس انرژی نشان دهنده دو بخش بازار برق و بازار فیزیکی تشکیل شده است.
منوی شبکه کدال نشان دهندهآخرین اطلاعیه های کدال می باشد.
منوی صندوق های سرمایه گذاری نشان دهنده اطلاعات کلی صندوق های سرمایه گذاری است.

 

و دو منوی مهم دیگر علاوه برا منوی در یک نگاه منوی بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران می باشند که تصویر و توضیحات آن در ادامه این مطلب قابل مشاهده هستند:

ابتدا منوی بورس اوراق بهادار ایران که شامل منوهای در یک نگاه، شاخص ها، قیمت ها، عرضه و تقاضا، مشتقه-آتی و اوراق بدهی، افزاش ها و تغییرات و همه اطلاعات می باشد:

بورس اوراق بهادار ایران

 

منو نشان دهنده چیست؟
در یک نگاه شامل بازار نقدی بورس در یک نگاه، پیام های ناظر، نمادهای پربیننده می باشد و اطلاعات کلی بورس تهران را نمایش می دهد.
شاخص ها نشان دهنده نمودار شاخص کل (آخرین روز و سه ماهه)، شاخص های منتخب، تاثیر در شاخص، برترین گروه های صنعت و ارزش بازار می باشد. 
قیمت ها بیشترین افزایش قیمت, بیشترین کاهش قیمت, افزایش آخرین قیمت به پایانی, کاهش آخرین قیمت به پایانی, حق تقدم, ابزارهای نوین مالی, معاملات عمده را نمایش می دهد.
عرضه و تقاضا نشان دهنده برترین تقاضای خرید و برترین تقاضای فروش را نمایش می باشد.
مشتقه اطلاعات نمادهای آتی و اوراق اختیار فروش شامل اطلاعات: مشتقه در یک نگاه، پیام های ناظر، معاملات بازار مشتقه، تقاضای بازار مشتقه، عرضه بازار مشتقه را نمایش می دهد.
افزایش ها و تغییرات شامل اطلاعات: تعدیل قیمت، افزایش سرمایه، افزایش ارزش بازار، بیشترین ارزش معامله، بیشترین حجم معامله، کاهش ارزش بازار می باشد.
همه اطلاعات همه اطلاعات بالا بصورت یکجا نمایش داده می شود.

و در انتها منوی فرابورس ایران که شامل موارد در یک نگاه، شاخص ها، قیمت ها، عرضه و تقاضا؛ افزایش و تغییرات و همه اطلاعات می شود:

فرابورس ایران

منو نمایش دهنده چه چیزی است؟
در یک نگاه شامل بازار نقدی بورس در یک نگاه، پیام های ناظر، نمادهای پربیننده و اطلاعات کلی فرابورس ایران را نمایش می دهد.
شاخص ها شامل نمودار شاخص کل (آخرین روز و سه ماهه)، تاثیر در شاخص و ارزش بازار می باشد. 
قیمت ها بیشترین افزایش قیمت, بیشترین کاهش قیمت, افزایش آخرین قیمت به پایانی, کاهش آخرین قیمت به پایانی, ابزارهای نوین مالی
عرضه و تقاضا برترین تقاضای خرید و برترین تقاضای فروش را نمایش می دهد.
افزایش ها و تغییرات شامل اطلاعات: تعدیل قیمت، افزایش سرمایه، افزایش ارزش بازار، بیشترین ارزش معامله، بیشترین حجم معامله، کاهش ارزش بازار می باشد.
همه اطلاعات همه اطلاعات بالا بصورت یکجا نمایش داده می شود.

 

باز نیز توصیه می کنم حتما قیمت ها را از این سایت پیگیری کنید البته این سایت اطلاعات بسیار زیادی را به شما می دهد که به معرفی آن خواهیم پرداخت در صورتی که سوال یا نظری در مورد این آموزش و توضیحات داشتید حتما در قسمت نظرات بنویسید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی