بورسی آموزش و اخبار بورس

مرجع آموزش ساده و کلیدی بورس برای تمام افراد

بورسی آموزش و اخبار بورس

مرجع آموزش ساده و کلیدی بورس برای تمام افراد

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

عرضه اولیه زر ماکارون با نماد غزر (آپدیت)

بورسی شو | دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۴۶ ق.ظ

آگهی عرضه اولیه زرماکارون در تاریخ 1399/03/07

بنابر اعلام بورس اوراق بهادار تهران در روز چهارشنبه مورخ 1399/03/07 تعداد192 میلیون سهم معادل 12 درصد از سهام شرکت "صنعتی زر ماکارون" به عنوان پانصدوسی و هشتمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

قیمت در نظر گرفته شده 45500 ریال برای هر سهم می باشد.

حداکثر سهیمه برای هر فرد 150 سهم می باشد.

حداکثر سرمایه لازم برای ثبت سفارش 6/825/000 ریال است که با توجه به سوابق شرکت افراد در عرضه های اولیه اخیر نهایتا 300 هزار تومان پیش بینی می شود.

اطلاعیه عرضه اولیه زرماکارون همچنین اطلاعاتی در مورد این شرکت را نیز در ادامه می توانید مشاهده و  دانلود نمایید.

  • بورسی شو

عرضه اولیه پیزد

بورسی شو | دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۱۳ ق.ظ

آگهی عرضه اولیه پیزد در تاریخ 1399/02/31

پیزد

عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد (سهامی عام) به روش ثبت سفارش در نماد "پیزد1" در روز چهارشنبه مورخ 1399/02/31 انجام می گردد.

قیمت در نظر گرفته شده 40353 ریال برای هر سهم می باشد.

حداکثر سهیمه برای هر فرد 50 سهم می باشد.

حداکثر سرمایه لازم برای ثبت سفارش ۲۰۱۷۶۵۰ ریال است که با توجه به سوابق شرکت افراد در عرضه های اولیه اخیر نهایتا 80 هزار تومان کافیست.

پیش بینی می شود در صورت استقبال 2.1 میلیون کد حدود 77 هزار تومان و 2.6 میلیون کد 61 هزار تومان سرمایه برای خرید 15 تا 19 سهم مورد نیاز باشد.

اطلاعیه عرضه اولیه پیزد همچنین اطلاعاتی در مورد این شرکت را نیز در ادامه می توانید مشاهده و  دانلود نمایید.

  • بورسی شو

عرضه اولیه چیست؟

بورسی شو | دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۳:۳۱ ق.ظ

تعریف: بسیار خلاصه وقتی سهام یک شرکت برای اولین بار در بورس ارائه می گردد به آن عرضه اولیه می گوییم.

آیا شرکتی که عرضه اولیه می شود تازه شروع به فعالیت کرده است؟

خیر ممکن است سالها از تاسیس شرکت گذشته باشد ولی اولین بار است که سهام آن در بورس ارائه می گردد.

 

توضیحات بیشتری دارید یا سوالی در این مورد دارید در زیر این پست کامنت بگذارید تا پاسخ داده شود.

  • بورسی شو

سایت tsetmc.com

بورسی شو | دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۲۷ ق.ظ

در سری معرفی سایت های بورسی که هر معامله گر که در بورس خرید و فروش می کند باید بداند به معرفی سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران می پردازیم. این سایت با آدرس tsetmc.com در دسترس قرار دارد. این سایت به عنوان هسته اصلی قیمت ها کار می کند و تمام کارگزاری ها قیمت هایی که در لحظه اختیار کاربرانشان قرار می دهند استخراج شده از این سایت می باشد. گاهی ممکن است قیمت ها و صف و خرید و فروش در این سایت با چیزی که در سایت کارگزاری خود می بینید متفاوت است ولی همیشه سعی کنید مبنا را این سایت قرار دهید. در ادامه این مطلب به معرفی منو ها و قسمت های مختلف این سایت خواهیم پرداخت:

  • بورسی شو

معرفی سایتهای بورسی

بورسی شو | شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۵۸ ب.ظ

سایت بورس

با افراد بسیاری مواجه شده ام که به تازگی وارد بورس شده اند، خرید و فروش انجام می دهند ولی ابتدایی ترین سایتهای بورسی ایران را نمی شناسند. این سایت ها اطلاعات کاملی از وضیعت بازار و سهم به شما می دهد. این سایت ها متعلق به سازمان بورس بوده و هر معامله گر باید روزانه آن ها را چک کند تا از اخبار، اطلاعیه ها و وضیعت هر سهم با خبر شود. قصد داریم روزانه یک سایت از این سایتهای مهم را معرفی و به تشریح کامل آن بپردازیم. لیست این سایت ها به این مطلب اضافه خواهد شد و همچنین از قسمت موضوع نیز می توانید از بخش سایت های بورسی به این مطالب دسترسی پیدا کنید.

  • بورسی شو

بورس قمار نیست، ولی با احتیاط وارد بشوید!

بورسی شو | سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۹ ق.ظ

این روزها تب بورس از کرونا هم پیشی گرفته و دلیلش هم ساده است، مردم دوست دارند خبرهای خوش بشنوند تا اینکه اضطراب بیماری که در کمین نشسته است را تحمل کنند. با آزاد شدن سهام عدالت با نظر مثبت رهبری شاید کمتر کسی باشد که حداقل فکر گرفتن کد بورسی و یا آموزش بیشتر را در ذهن نپرواند. سیل عظیم نقدینگی وارد شده در بورس به دنبال رشد فزاینده بورس در سال 1398 این نوید را می دهد که بورس ایران حداقل در کوتاه مدت می تواند از تورم خیلی جلوتر بزند.

اما این توصیه همگانی ورود به بورس و بازار مثبت باعث شده که حتی افرادی که اطلاعات ابتدایی نیز ندارند وارد این بازار شده و به معامله بپردازند. کانالهای سیگنال ده برای خود کار و کاسبی راه انداخته اند و در این بازار سراسر مثبت اعتماد مردم را به دست آورده اند ولی با کمترین اصلاح بازار، افراد تازه وارد هیجانی شده و سرمایه هایشان را از دست خواهند داد.

ممکن از خیلی از دوستان، آشنایان نزدیکی داشته باشند که در این راه یارییشان می کند ولی دانستن بعضی موارد پایه همیشه مورد نیاز بوده و از این رو در این وبلاگ تا حد ممکن به صورت کوناه ولی مفید به آموزش موارد لازم که دانستنش خالی از لطف نیست خواهیم پرداخت.

  • بورسی شو